Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

«…και ’με οι παππούδες μου ήταν αγρότες»

Ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι καπρουζοπαραγωγοί μας από τις διαβεβαιώσεις του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Γιάννη Δριβελέγκα. Μπορεί βέβαια να μην ικανοποιήθηκε το αίτημα για αποζημιώσεις μέσω ΕΛΓΑ όμως ο υφυπουργός διαβεβαίωσε τους αγρότες από την Ηλεία ότι υπάρχει πρόθεση και διάθεση να ικανοποιηθούν τα υπόλοιπα αιτήματά τους. Κατόπιν αυτού οι αγρότες γυρίζουν στα σπίτια τους (δεν πήγανε βέβαια και πολύ μακριά) εναποθέτοντας την τύχη τους στις καλές προθέσεις του υφυπουργού, ο οποίος όχι μόνο κατάλαβε το δίκιο των αιτημάτων τους και τη δυσχερή τους θέση αλλά σε μεγάλο βαθμό ταυτίζεται μαζί τους καθότι όλοι στο ίδιο καράβι είμαστε και την ίδια μοίρα μοιραζόμαστε.


Μπορεί, δηλαδή, οι καρπουζοπαραγωγοί να μην πούλησαν το προϊόν τους, μπορεί να τους κυνηγάει η Αγροτική Τράπεζα με κατασχέσεις των περιουσιών τους και οι προμηθευτές τους αγροτικών εφοδίων με πλειστηριασμούς διότι δεν πούλησαν την παραγωγή και δεν πλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους, αλλά και ο υπουργός, ο βουλευτής, ο κάθε Μαυρογιαλούρος τέλος πάντων, το ίδιο δύσκολα τα βγάζει πέρα και καταλαβαίνει τον πόνο τους.


Τι παίρνει δηλαδή ένας πολιτικός (έτσι για να σπάσει και ο μύθος των άνισων προνομίων); Έναν μηνιαίο μισθό της τάξεως των 6.100 ευρώ, μια ψωροσύνταξη βουλευτικής θητείας -κι αυτή μετά από 4 χρόνια σκληρής δουλειάς- 4.880 ευρώ μηνιαίως, 250 ευρώ την ώρα για κάθε συμμετοχή του σε επιτροπές (και είναι πολλές), αν είναι επαρχιώτης 1.000 ευρώ το μήνα για να πληρώνει το νοίκι του στην Αθήνα και να έχει ένα κεραμίδι πάνω απ’ το κεφάλι του, 104 αεροπορικά εισιτήρια ετησίως και δωρεάν απεριόριστες μετακινήσεις με ΟΣΕ και ΚΤΕΛ, ένα πολυτελές αυτοκίνητο και δωρεάν καύσιμα με επίδομα 600 ευρώ το μήνα, για να κατεβαίνει στο χωράφι και να μη νιώθει ο ψηφοφόρος του κόμπλεξ, ένα χωροφύλακα για φρουρό, 4 κινητά τηλέφωνα τελευταίας τεχνολογίας και ένα στο σπίτι σταθερό, όλα δωρεάν. Γραμματειακή υποστήριξη για 4 υπαλλήλους και 1 επιστημονικό συνεργάτη, όλους πληρωμένους από το Δημόσιο. Τηλεφωνική ατέλεια και δωρεάν γυμναστήριο, σάουνα, νηπιαγωγείο για τα παιδιά του. Δωρεάν επισκέψεις σε αρχαιολογικούς και καλλιτεχνικούς χώρους, δωρεάν διόδια, δωρεάν εισιτήρια, ξενοδοχεία, γεύματα όταν ταξιδεύει στο εξωτερικό ως μέλος επιτροπών κλπ.. Δεν πληρώνει φόρο για ένα μέρος του μισθού ή της συντάξεως, ενώ δικαιούται άτοκα δάνεια -όπως δηλαδή ακριβώς και ο αγρότης.


Τέλος, παίρνει άπαξ 1.500 ευρώ για οργάνωση γραφείου και 1.000 ευρώ τις γιορτές λόγω αυξημένης επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους του (τους αγρότες, ντε!). Το Δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας είναι ξεχωριστά.


Όταν λοιπόν οι αγρότες πιστεύουν ότι οι υπουργοί και οι βουλευτές μπορούν να καταλάβουν τα δίκια τους και κολακεύονται επειδή ένας λαομπαίχτης τους χτύπησε φιλικά στην πλάτη και καταδέχτηκε να τους σφίξει τα γεμάτα χώμα και ιδρώτα χέρια τους, ε, τότε είναι άξιοι της μοίρας τους. Ελπίζω μόνο ο υφυπουργός να μην πιάστηκε κορόιδο και μαζί με τις υποσχέσεις να τους έδωσε και το σταυρωμένο ψηφοδέλτιο για τις (καλομελέτα κι έρχονται) εκλογές.




«Σκούπα» σε καταυλισμούς τσιγγάνων

Επιχείρηση «σκούπα» στους καταυλισμούς των Ρομά πραγματοποίησε την περασμένη Τετάρτη η Αστυνομική Διεύθυνση Ηλείας, σε Γαστούνη, Ανδραβίδα και Πύργο. Οι καταυλισμοί των τσιγγάνων που αντιμετωπίζονται ως «άντρα εγκληματικότητας» έγιναν φύλλο και φτερό για να ικανοποιηθεί η κοινή γνώμη που καθημερινά διαβάζει στον ημερήσιο τύπο για μικροκλοπές, διαρρήξεις, επιθέσεις σε ανυπεράσπιστους πολίτες και γενικά όλα αυτά τα αποπροσανατολιστικά από τα καυτά ζητήματα του τόπου, στη λογική «με έναν γύφτο ξεχνιέσαι» (πού λεφτά για άρλεκιν)!


Δυστυχώς για τα παπαγαλάκια, το αποτέλεσμα της πολύωρης επιχείρησης δεν ήταν το αναμενόμενο. Στους καταυλισμούς του Πύργου δεν διαπιστώθηκε καμιά εγκληματική ενέργεια ενώ σε Γαστούνη και Ανδραβίδα έγιναν τέσσερις συλλήψεις, δυο για μικροποσότητα ναρκωτικών και δυο για εκκρεμή εντάλματα σύλληψης και δικαστικές αποφάσεις. Κάτι τρέχει στα γύφτικα, δηλαδή.


Στα γύφτικα που στους δήμους της Ηλείας μετράνε μερικές δεκάδες οικογένειες με Ντάτσουν, αντίσκηνα και χαρτόκουτα. Συνήθως εμφανίζονται από το πουθενά, βρίσκουν ένα καλό σημείο κάπως μακριά από τα σπίτια και αραδιάζουν τα συμπράγκαλα. Επειδή είναι χειμώνας, κρυώνουν, οπότε κόβουν κλαδιά από μια ελιά για να ζεσταθούν. Τα αιωνόβια δέντρα που έτυχαν στο διάβα τους γίνονται καυσόξυλα, τα σκουπίδια μαρτυρούν από μακριά τη θέση του καταυλισμού και για τουαλέτα ούτε κουβέντα. Ο ιδιοκτήτης του ελαιώνα παρακαλάει και απειλεί την Αστυνομία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση να παρέμβουν. Του εξηγούν ότι δεν μπορούν να ασκήσουν βία, άνθρωποι είναι κι αυτοί, έχουν παιδιά, και αραδιάζουν διάφορα άλλα συμπονετικά. Γιατί; Διότι ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει λάβει κονδύλια για την υποδοχή των τσιγγάνων, τα οποία ροκανίζουν οι επιτήδειοι, αλλά πρέπει να υπάρχει δείγμα της μειονότητας στην περιοχή μην τυχόν έρθει κανένας ελεγκτής από την Ευρώπη.


Για να χτιστούν σπίτια τσιγγάνων υπάρχουν προγράμματα. Η Ελλάδα έχει απορροφήσει ελάχιστα χρήματα σε σχέση με αυτά που θα μπορούσε να λάβει, γιατί απλώς δεν ζήτησε περισσότερα. Ακόμα όμως κι αν μπει σε πρόγραμμα κάποια περιοχή, συνήθως γίνεται εκ του πονηρού. Όπως έγινε πριν από μερικά χρόνια στα Λεχαινά, όταν ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τάκης Αντωνακόπουλος χάρισε σε άσχετες οικογένειες λυόμενα σπίτια που είχαν παραληφθεί από πρόγραμμα ένταξης τσιγγάνων. Ήταν το 2002 όταν με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ εγκρίθηκε η μεταφορά πέντε λυομένων οικίσκων στο Δήμο Λεχαινών, σύμφωνα με το πρόγραμμα του Δικτύου ROM, για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών των τσιγγάνων. Τα λυόμενα μεταφέρθηκαν με άκρα μυστικότητα στα Λεχαινά, αλλά αντί να στεγάσουν τους άστεγους τσιγγάνους, παραδόθηκαν σε μη δικαιούχους δημότες. Οι υπάλληλοι του Δήμου Λεχαινών που συνέταξαν τα σχετικά έγγραφα, αλλά και ο τότε Δήμαρχος Δημήτρης Χατζηγιάννης, δήλωσαν ότι μεσολάβησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τάκης Αντωνακόπουλος ο οποίος μερίμνησε για την παραχώρηση των λυομένων κατοικιών στις συγκεκριμένες οικογένειες μέσω του προγράμματος κάλυψης στεγαστικών αναγκών των τσιγγάνων του δήμου.


Τότε ο κ. Αντωνακόπουλος προκλητικά είχε δηλώσει ότι: «Επραξα το καθήκον μου προκειμένου κάποιοι εκ των αστέγων συμπολιτών μου να εξασφαλίσουν κατοικία για τις οικογένειές τους, ακόμη και μέσα από το σχετικό πρόγραμμα στέγασης των Τσιγγάνων». Εννοείται πως οι τσιγγάνοι δεν έμαθαν ποτέ για τα λυόμενα που δικαιούνταν ούτε για την αρπαγή της μοναδικής τους ελπίδας από τον κ. βουλευτή.


Κάπως έτσι γίνονται τα πράγματα στις περισσότερες των περιπτώσεων και οι τσιγγάνοι, παρά τα δεκάδες ή και εκατοντάδες εκατομμύρια που εκταμιεύονται στο όνομά τους, εξακολουθούν να διαβιώνουν σε χαρτόκουτα και παράγκες δίπλα σε σκουπιδότοπους, σε κανένα κομμάτι αναδασμού ή στο λιοστάσι κάποιου δύσμοιρου συμπολίτη μας. Η επαγγελματική και κοινωνική αποκατάσταση της ευπαθούς, παρεξηγημένης και πολύ αδικημένης αυτής κοινότητας συμπολιτών μας δεν συμφέρει κανέναν. Όσο μάλιστα η κρίση και οι επιπτώσεις της βαθαίνουν, το κυνήγι τσιγγάνων, τα πογκρόμ και οι επιχειρήσεις «σκούπα» θα γίνονται όλο και πιο έντονες, γυρίζοντας τον πολιτισμό μας στα πιο σκοτεινά χρόνια της ανθρώπινης ιστορίας.


Το σάπιο πολιτικό οικοδόμημα έχει ανάγκη από αποδιοπομπαίους τράγους. Όμως εμείς το ξέρουμε πια. Οι μόνοι τράγοι που φταίνε για την οικονομική και ηθική εξαθλίωση του λαού βρίσκονται μες στη βουλή.

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Το Κατάκολο ανήκει στα ψάρια … κι όλα μαζί στους Αμερικανούς

Ο Ντάριο Φο έλεγε πως ο εργάτης γνωρίζει εκατό λέξεις και το αφεντικό χίλιες, γι' αυτό είναι αφεντικό. Αν δεν θέλουμε αφεντικά πάνω απ’ το κεφάλι μας, θα πρέπει να μάθουμε κι εμείς χίλιες λέξεις, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο με τους λεξιπλάστες που έχουμε μπλέξει. Για παράδειγμα, πριν από λίγα χρόνια η εργατική τάξη δεν γνώριζε τι θα πει η γαλλική λέξη καμποτάζ, αλλά το ‘μαθε κι έκτοτε όταν ακούει για άρση του, σηκώνει τα μανίκια για καυγά. Τα αφεντικά πρόσεξαν αυτή την «πρόοδο» των εργατών και αντικατέστησαν τη λέξη που κάνει τζιζ με έναν άλλο όρο, το «home porting», το οποίο η κυβέρνηση προτίθεται να «αξιοποιήσει» ακόμα περισσότερο, πιεζόμενη δήθεν από την τρόικα. Τι σημαίνει περαιτέρω αξιοποίηση του home porting; Άρση του καθεστώτος προστατευτισμού της εγχώριας ναυτιλίας σχετικά με την απαγόρευση επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών σε κρουαζιερόπλοια με ξένες σημαίες, την υποχρεωτική απασχόληση Ελλήνων ναυτικών, τους φόρους στα λιμάνια κ.α. Με άλλα λόγια, η «αξιοποίηση του home porting» δεν είναι τίποτα περισσότερο από την άρση του καμποτάζ.

Η κυβέρνηση, λοιπόν, επισπεύδει την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών (όπως οι επιβατηγοί σταθμοί, οι προβλήτες ελλιμενισμού, η καβοδεσία, η φύλαξη κλπ) σε 20 λιμάνια και σκοπεύει να άρει τους περιοριστικούς όρους (απασχόληση Ελλήνων ναυτικών, τέλος επιβίβασης και τέλος προσέγγισης ελληνικών λιμένων), ισχυριζόμενη πως το απαιτεί η τρόικα. Ουδέν ψευδέστερο τούτου, αφού η άρση του καμποτάζ ήταν ο διακαής πόθος των κυβερνήσεων των εφοπλιστών εδώ κι αρκετές δεκαετίες.

Τα λιμάνια που θα απελευθερώσουν τις λιμενικές υπηρεσίες είναι ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, ο Βόλος, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη, η Κέρκυρα, η Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο, η Ελευσίνα, η Ραφήνα, το Λαύριο, που λειτουργούν ως Ανώνυμες Εταιρείες, καθώς και το Κατάκολο, η Ρόδος, η Κως, η Σαντορίνη, η Μύκονος, τα Χανιά, η Πάτμος και η Σύρος, που είναι Λιμενικά Δημοτικά Ταμεία.

Πίσω, τώρα από την κυβέρνηση και την τρόικα, βρίσκονται οι ξένοι ναυτιλιακοί κολοσσοί, όπως η Carnival, η Royal Caribbean Cruises (RCC), η Costa, η MSC, η Celebrity κ.α., που απαιτούν την περαιτέρω αξιοποίηση του home porting (επανάληψη μητήρ πάσης μαθήσεως).

Η αμερικανική εταιρεία Royal Caribbean Cruises (RCC), μάλιστα, είναι αυτή που πριν από ενάμισι περίπου χρόνο διαπραγματευόταν με την κυβέρνηση την αγορά και του Κατακόλου, υποσχόμενη επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ σε τέσσερα συνολικά ελληνικά λιμάνια. Η εφ. «ΘΕΣΗ» σε άρθρο της με τίτλο «Αμερικανική εταιρεία ενδιαφέρεται να αγοράσει το Κατάκολο» έγραφε μεταξύ άλλων στις 13 Ιουνίου 2010:

«Η πρόταση των επενδυτών επί του παρόντος φαίνεται να σκοντάφτει στα… νάζια της κας Κατσέλη, καθώς οι σύμβουλοί της που ήταν παρόντες στη συνάντηση ζήτησαν από τους αμερικανούς εκπροσώπους της RCC να προσλάβουν και «καμιά πενηνταριά- εξηνταριά έλληνες ναυτικούς». Είναι, βλέπετε, που η πρόταση έπεσε πάνω στις κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και μια τέτοια συμφωνία χωρίς «διαπραγμάτευση» θα έκανε έντονη τη μυρωδιά του μπαρουτιού μέσα στο Μαξίμου.
Οι Αμερικανοί της RCC απάντησαν ότι έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας σε περισσότερες από 40 χώρες και σε καμία δεν τους ετέθη τέτοιο ζήτημα, προσθέτοντας ότι είναι αδύνατον σε κάθε χώρα στην οποία πραγματοποιούν επενδύσεις να δεσμεύονται και για προσλήψεις ντόπιων.

Επί του παρόντος, λοιπόν, η συμφωνία φαίνεται να πάγωσε. Οι διαπραγματεύσεις όμως συνεχίζονται και όταν με το καλό θα κουραστούν οι απεργοί ναυτεργάτες και θα πάνε σπίτια τους, θα σκάσει το «κανόνι». Και έπεται συνέχεια, καθώς αρκετές μεγάλες εταιρείες του κλάδου αναμένουν τα αποτελέσματα της κίνησης της RCC προς την ελληνική πλευρά για να καταλάβουν αν άναψε το πράσινο φως για επενδύσεις επί ελληνικού εδάφους».

Αξίζει να θυμίσουμε πως τον Ιούνιο του 2010 ακόμα και το «Βήμα» -που κατηγορούσε την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη για τα «νάζια» της- αναγκάστηκε να παραδεχτεί πως: «Μπορεί το έσοδο από τον κάθε επιβάτη ενός τέτοιου πλοίου να μην έφθανε ποτέ ή να έφθανε κουτσουρεμένο στις τοπικές αγορές, καθώς στόχος της κάθε εταιρείας είναι να δαπανήσει ο επιβάτης και το τελευταίο δολάριό του εντός του πλοίου, αλλά τα οφέλη από την παρουσία των πλοίων αυτών καθαυτών στα ελληνικά νερά θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικά και θα υπερκάλυπταν κάθε άλλη απώλεια.»! Θα πρέπει να είναι κανείς δραματικά αφελής για να μην καταλάβει για ποιον θα είναι αυτά τα οφέλη, όταν δεν θα εργάζεται ούτε ένας έλληνας στα πλοία, στους επιβατηγούς σταθμούς, στις προβλήτες ελλιμενισμού, στην καβοδεσία και στη φύλαξη, όταν δεν θα πληρώνουν οι πλοιοκτήτες τέλος επιβίβασης και τέλος προσέγγισης στα λιμάνια, και όταν ο τομέας υποδομών υποδοχής και διαμονής ξένων επιβατών θα περάσει στις εφοπλιστικές εταιρείες (απαράβατος όρος της RCC).

Τέλος, θα ήθελα να καθησυχάσω αυτούς που ενδεχομένως διακρίνουν στο σκεπτικό μου φοβικά σύνδρομα που θέτουν σε κίνδυνο την κρουαζιέρα, (όπως άλλωστε κάνουν και οι κινητοποιήσεις, οι απεργίες, οι καταλήψεις και γενικά η αντίσταση των εργαζόμενων) και να τους θυμίσω πως πριν από έναν χρόνο περίπου η κυβέρνηση διέγραψε με νομοθετική διάταξη την οφειλή του ομίλου «Luis Hellenic Cruises» για τις εισπραχθείσες από τους ναυτεργάτες ασφαλιστικές εισφορές αξίας 19.000.000 δολαρίων προς το ήδη χρεοκοπημένο ΝΑΤ. Λοιπόν, δεν είναι κουτό το εφοπλιστικό κεφάλαιο για να εγκαταλείψει τούτο τον τόπο, ότι και να λέμε εμείς κι ότι και να κάνουν οι εργαζόμενοι. Διότι τούτος ο τόπος κυβερνιέται από νενέκους των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, των τραπεζιτών κ.ο.κ..

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

ΑΥΤΟΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΔΙΚΙΑ

Η βάση του νομικού συστήματος στην αρχαία Ελλάδα ήταν η αυτοδικία. Η βάση του νομικού συστήματος στην αρχαία Ρώμη ήταν η ετεροδικία. Η ετεροδικία εφαρμόζεται σήμερα και στη σύγχρονη Ελλάδα σαν κατάλοιπο μίας χιλιόχρονης βάρβαρης και ξενόφερτης κατοχής. Αποτελεί ένα σοβαρό και αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια των ισχυρών για την υποταγή και την απομίζηση των αδυνάτων. Στο σύστημα αυτό οι ισχυροί βιαιοπραγούν, κλέβουν, ληστεύουν και υπεξαιρούν εις βάρος του λαού και οι ισχυροί αποδίδουν, δικαιοσύνη και γίνονται δικαστές του εαυτού τους. Είναι ευνόητο ότι όταν εσύ είσαι ταυτόχρονα και θύτης και δικαστής, δεν μπορείς να εικάσεις και καταδικάσεις τον εαυτό σου από την πιο απλή μέχρι την εσχάτη των ποινών. Το αποτέλεσμα είναι να αθωώνεις τον εαυτό σου και επί πλέον να βγαίνεις και ήρωας. Όπου εφαρμόζεται αυτό το σύστημα από κοινωνικής και οικονομικής σκοπιάς η κατάσταση είναι και τραγική και τραγελαφική. Τραγική διότι ο λαός στενάζει και υποφέρει κάτω από πέλμα των ντόπιων και ξένων δυναστών και εγκληματιών και τραγελαφική διότι μας υποχρεώνουν να προσφεύγουμε σ’ αυτούς σαν αυλικοί επαίτες για να μας λυπηθούν και να εκφράσουν την δήθεν αδέκαστη τους βουλή.
Ο τραγέλαφος είναι δηλαδή ένα ζώο μείγμα και τράγου και ελαφιού.
Αναλυτικά. Αυτοδικία σημαίνει ότι όταν κάποιος ή κάποια σε ζημιώνει, σου κάνει κακό, τότε εσύ δικαιούσαι και υποχρεούσαι να αντιδράσεις και να πάρεις την υπόθεση της τιμωρίας του ενόχου στα ίδια σου τα χέρια. Στην ετεροδικία δεν έχεις το δικαίωμα να αμυνθείς, να αποδώσεις δηλαδή δικαιοσύνη στον εαυτό σου μόνος σου, πρέπει να σταυρώσεις τα χέρια (να μείνεις παθητικός) και να προσφύγεις στις «δημόσιες» αρχές από τις οποίες θα ζητήσεις αυτές να τιμωρήσουν το θύτη για λογαριασμό σου. Έτσι καταλήγουμε να επισημάνουμε ότι στην περίπτωση της ετεροδικίας, όπως βλέπουμε, την προσφυγή στα δημόσια δικαστήρια την κάνει το θύμα, ενώ στην περίπτωση της αυτοδικίας την προσφυγή στα ίδια δικαστήρια την κάνει ο θύτης (ή οι θύτες) και όχι το θύμα (ή τα θύματα). Ναι καλά το καταλάβατε...
Στην περίπτωση της αυτοδικίας ο θύτης έκανε την προσφυγή και να γιατί:
Στην αρχαία Ελλάδα δεν ήθελαν τον πολίτη παθητικό σαν ένα μοιρολατρικό και άβουλο όν. Τον ήθελαν δραστήριο και δυναμικό τόσο στον ατομικό τομέα, όσο και στο συλλογικό. Δεν ήθελαν να κάθεται να τον ληστεύουν και να τον δέρνουν αδιαμαρτύρητα. Όχι δεν τον ήθελαν βλάκα, τον ήθελαν μαχητικό. Αν κάποιος πολίτης είχε αδικηθεί και προσέφευγε στο δικαστήριο για να του λύσουν το πρόβλημα, ζητώντας την τιμωρία του αντιπάλου του, η προσφυγή του απερρίπτετο. Το δικαστήριο επενέβαινε μόνο τότε, όταν η τιμωρία του θύτη από το θύμα ήταν εμφανώς δυσανάλογη. Δηλαδή εάν ο κλέφτης είχε κλέψει από το θύμα 10 κότες, τότε αυτός θα έπρεπε να του κατάσχει 50 ή να του πάρει 20 αρνιά ή αν δεν είχε τίποτα από αυτά να πάρει οτιδήποτε άλλο σημαντικό αγαθό που θα έκανε το θύτη να αισθανθεί τη ζημιά και στο μέλλον να καλοσκεφθεί την επανάληψη της πράξης του. Σε καμία περίπτωση όμως το θύμα δεν μπορούσε να πάρει από το θύτη για δέκα κουτορνίθια μία ολόκληρη αγέλη βοδιών γιατί στην περίπτωση αυτή με προσφυγή στα δικαστήρια του τελευταίου ο αυτοδικών κινδύνευε να δικαστεί και να καταδικαστεί.
Στα πυραμοιειδή διοικητικά συστήματα οι νόμοι φτιάχνονται πάντοτες ευνοϊκοί προς τα καιροφυλακτούντα τυχοδιωκτικά στοιχεία που επανδρώνουν τους εκκλησιαστικούς, οικονομικούς και πολιτικούς θεσμούς. Το παρόν πολιτικό - οικονομικό σύστημα στην Ελλάδα είναι άκρως επικίνδυνο, εγκληματικό και αντικοινωνικό. Είναι ένα πραγματικό εκτροφείο αλληλεπικαλυπτομένων δολοπλόκων, ληστών και λωποδυτών που ηδονίζονται να μας λοιδορούν ελισσόμενοι μέσα στα πλαίσια μιας αυτοαποκαλούμενης κοινοβουλευτικής και αντιπροσωπευτικής «δημοκρατίας» και ενός νομικού συστήματος που έχει σαν βάση του την ετεροδικία. Το αποτέλεσμα είναι η ελληνίδες θεές Νέμεσις και Θέμιδα να νοσούν με άμεσο επακόλουθο να γεμίσει η Ελλάδα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της από αναρίθμητους λήσταρχους και ληστές. Ξέροντας ότι ποτέ δεν πρόκειται να τιμωρηθούν, υπόγεια και ανοιχτά, έχουν εισβάλει μανιωδώς στα δημόσια ταμεία, στα καταστήματα, στις κατοικίες και στα μυαλά μας και τα λεηλατούν. Δεν σέβονται ούτε τους κατάκοιτους ασθενείς, ούτε τους γερόντους, ούτε τα παιδιά αλλά ούτε και τη μήτρα της ίδιας της μάνας που τους γέννησε. Γι’ αυτούς είτε είναι ιερομένοι, είτε τεχνοκράτες και πολιτικοί ένα μόνο πράγμα έχει σημασία: η δια της ληστείας και της απάτης η άμεση αποκομιδή κέρδους.
Επακόλουθο όλων αυτών των καταστάσεων είναι σαν άτομα και σαν κοινωνία να είμαστε όμηροι στυγνών ντόπιων και ξένων δυναστών. Το παρόν είναι τραγικό, χαώδες και απελπιστικό και το μέλλον δυσοίωνο και εδώ μπαίνει ένα αγωνιώδες ερώτημα: Τελικά τι θα κάνουμε; Θα καθόμαστε «να τις τρώμε» πανταχόθεν εφαρμόζοντας το νόμο της αυτοδικίας; Το δίλλημα είναι σοβαρό. Μαζί με τα παιδιά μας και με τα γερόντια μας ζούμε μία ανατρεπτική και απαράδεκτη κατάσταση τρόμου και σκλαβιάς. Ο Αριστοτέλης είπε και έγραψε ότι: «αν οι δούλοι θέλουν να μη κάνουν τίποτα για να ανακτήσουν την ελευθερία τους, τότε είναι άξιοι της μοίρας τους». Και ο γνωστός μας κοινωνικός αγωνιστής Μιχάλης Μπακούνης είπε ότι «οι άνθρωποι πρέπει να πεθαίνουν είτε με την αξιοπρέπεια και την ελευθερία τους, είτε αγωνιζόμενοι για την αξιοπρέπεια και την ελευθερία τους». Ο Σπάρτακος και οι χιλιάδες άλλοι Έλληνες δούλοι της χιλιόχρονης εξοντωτικής και καταστροφικής ρωμαϊκής κατοχής ήξεραν ότι πολεμώντας τον ξένο δυνάστη και τους ντόπιους συνεργάτες τους κινδύνευαν να πέσουν στα πεδία των μαχών. Πήραν όμως τα όπλα και όρθωσαν αποφασιστικά το περίλαμπρες ανάστημα τους. Αυτοδίκησαν!

Περικλής Κυριακόπουλος
Συγγραφέας Πολιτιολόγος
Ξενιες - Βουπρασίας - Ηλείας

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Ακέφαλο το Ταμείο για τους πυρόπληκτους

Αναποτελεσματική η κυβέρνηση σε κρίσιμα ζητήματα για το νομό Ηλείας

Ακέφαλο το Ταμείο για τους πυρόπληκτους


Άνθρωποι κάηκαν, περιουσίες καταστράφηκαν, η οικολογική καταστροφή είναι ανυπολόγιστη. Τίποτα στην Ηλεία δεν μπορεί να είναι ίδιο μετά τον Αύγουστο του 2007. Η κυβέρνηση της ΝΔ απέτυχε να διαχειριστεί τα χρήματα των δωρεών για τους πυρόπληκτους, απέτυχε στην ανασυγκρότηση της Ηλείας, απέτυχε να αποζημιώσει το καμένο αγροτικό εισόδημα. Και ξαφνικά, εγένετο σοσιαλισμός. Σε μια απ’ τις πρώτες εξορμίσεις του στην επαρχεία, ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε την Ηλεία. Και συγκινημένος απ’ το δράμα του ντόπιου πληθυσμού, υποσχέθηκε με προσωπική του ευθύνη ανασυγκρότηση, και δικαίωση, και ελπίδα, και πράσινη ανάπτυξη. Προηγήθηκαν ή ακολούθησαν (δεν έχει σημασία) βραβεύσεις μελετών για την ανασυγκρότηση της πυρόπληκτης Ηλείας, φιέστες και χαμόγελα για το μέλλον που μας ετοιμάζουν σε μακέτες, με πολλές πολλές διαβουλεύσεις και φυσικά στο πλαίσιο της ανοιχτής διακυβέρνησης.

Εν τω μεταξύ, απαντήθηκε το ερώτημα των Ηλείων «τι να γίνονται εκείνα τα εκατομμύρια που κλωσούσε ο Μολυβιάτης και που προορίζονταν για τους πυρόπληκτους». Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφ. Έθνος, αδιάθετα παραμένουν 131,7 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή τα 2/3 του χρηματικού ποσού που είχε συγκεντρωθεί μετά τις πυρκαγιές, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως για την ανοικοδόμηση και επισκευή των πυρόπληκτων κατοικιών έχουν διατεθεί μόλις 55,27 εκατομμύρια. Συνολικά στο όνομα της ανασυγκρότησης έχουν διατεθεί 76,6 εκατ.

Αυτά στα χρόνια της δεξιάς, γιατί από την ημέρα της πτώσης της, το ΔΣ δεν συνεδριάζει ενώ το τελευταίο ένταλμα χρηματοδότησης υπεγράφη στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου.

Ο λόγος που δεν συνεδριάζει το ΔΣ είναι γιατί μετά την παραίτηση του Μολυβιάτη και των υπολοίπων μελών μετά τις εκλογές, ΔΕΝ υπάρχει ΔΣ. Έτσι το Ειδικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών (ΕΤΑΕΑ), που είχε οριστεί ως διαχειριστής των χρηματικών δωρεών για τους πυρόπληκτους, μένει ακέφαλο. Οι θέσεις για πρόεδρο και ΔΣ έχουν προκηρυχθεί στο πλαίσιο της ανοιχτής διακυβέρνησης, μαζί με θέσεις σε άλλους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Οικονομικών, αλλά ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Για τη θέση του προέδρου κατατέθηκαν 31 βιογραφικά, ενώ για τα μέλη του Δ.Σ. 117.

Τώρα, βέβαια, γιατί η Ηλεία να αποτελούσε εξαίρεση στον τρόπο που η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τον χρόνο; Επειδή είμαστε πυρόπληκτοι ή επειδή είμαστε ομορφόπαιδα; –που θα ΄λεγε κι ο Κωνσταντάρας. Ίσως επειδή στην περίπτωση του νομού μας τα λεφτά υπάρχουν και η οικονομική κρίση δεν έχει λόγο. Ή μήπως τελικά έχει;


H κατάσταση στην Hλεία σήμερα

Κατοικίες - Ανακατασκευές

294 αιτήσεις από τα 301 χαρακτηρισμένα

275 έχουν βεβαιώσεις καθορισμού Δωρεάν Κρατικής Αρωγής (1ο βήμα)

207 έχουν εγκεκριμένες οικοδομικές άδειες

146 έχουν εισπράξει τη β’ δόση

93 έχουν εισπράξει τη γ’ δόση, από τους οποίους περίπου οι μισοί έχουν πάρει ρεύμα.

Λοιπά κτίσματα (στάβλοι, αποθήκες κ.ά.)

Επισκευές

339 αιτήσεις από τα 493 χαρακτηρισμένα

286 εισέπραξαν την α’ δόση

158 έχουν εισπράξει τη β’ δόση

Ανακατασκευές

509 αιτήσεις από τα 760 χαρακτηρισμένα

408 έχουν βεβαιώσεις καθορισμού Δωρεάν Κρατικής Αρωγής (1ο βήμα)

205 έχουν εγκεκριμένες οικοδομικές άδειες

119 έχουν εισπράξει τη β’ δόση

93 έχουν εισπράξει τη γ’ δόση

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2008

Καλές γιορτές!

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΒΙΑΙΑ ΤΑ ΝΕΡΑ
ΕΝΟΣ ΠΟΤΑΜΟΥ
ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΟΧΘΕΣ
ΠΟΥ ΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΝ;

Όταν οι άνθρωποι κοιμούνται

Όταν οι άνθρωποι κοιμούνται τον ¨ύπνο του δικαίου¨,
Οι άδικοι αγρυπνούν
και τους νανουρίζουν

Όταν οι ιερείς του ¨θεάματος¨ συνειδητοποιούν το μέγεθος του κινδύνου που απειλεί τους ίδιους και τα αφεντικά τους, αποποιούνται σιωπηρά, αλλά και χωρίς ενδοιασμό, τα περί ανεξαρτησίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Εκτός κι αν η επιβολή σιγής ιχθύος, όσον αφορά τα συνεχιζόμενα γεγονότα κοινωνικής αντίστασης από πλευράς εξεγερμένων νεολαίων και καταπιεσμένων, από τα ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας, ήταν …σύμπτωση ή επιβολή κρατικής λογοκρισίας.
Για του λόγου το αληθές, αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά σε τοπικά και εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης και θα διαπιστώσει ότι τίποτα δεν έχει τελειώσει. Πλήθος σχολών και σχολείων σε όλη τη χώρα παραμένουν κατειλημμένα σε ένδειξη διαμαρτυρίας αλλά και συμπαράστασης προς τους συλληφθέντες των κινητοποιήσεων. Καθημερινά συνεχίζονται οι συγκρούσεις διαδηλωτών με την αστυνομία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και σε πόλεις του εξωτερικού. Συνεχώς αναλαμβάνονται νέες πρωτοβουλίες ενάντια στην κρατική καταστολή σε όλη τη χώρα. Καινούργιες προσεγγίσεις κάνουν την εμφάνισή τους σε σχέση με τη δυναμική που αναπτύσσεται ενάντια στην παγκοσμιοποίηση και τη διαχείριση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, που τα ίδια τα αφεντικά δημιούργησαν.
Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι άξιο μνείας από τα κεντρικά ΜΜΕ. Ούτε οι αυξανόμενες αγριότητες των μηχανισμών καταστολής, ούτε οι προβληματισμοί νεολαίας και διανοουμένων, ούτε η διόγκωση της διεθνούς κατακραυγής ενάντια στην βιαιότητα της ελληνικής αστυνομίας και -κυρίως- ενάντια στην παγκοσμιοποίηση καθεαυτή. Μόνοι οι συνήθεις φωστήρες των τηλε-παραθύρων αναγορεύονται σε τιμητές του δημοσίου βίου, με τη γνωστή τους ανυποληψία και δουλοπρέπεια προς τα αφεντικά. Για να μην σχολιάσουμε την επιστράτευση βρυκολάκων (ακόμα και της ..Αριστεράς) που σπεύδουν να δώσουν χείρα βοηθείας στον ταξικό εχθρό και τον αστικό κοινοβουλευτισμό.
Γίνεται, έτσι, παραπάνω από επιβεβλημένη η εξεύρεση εναλλακτικών τρόπων και καναλιών πληροφόρησης από και για το λαό (= τους καταπιεζόμενους). Η ¨αλήθεια¨ και η ¨ενημέρωση¨ των τηλεοπτικών σταθμών είναι και παραμένει η ¨αλήθεια¨ της κυρίαρχης ιδεολογίας. Ευθύνη του καθένα πλέον η αποφυγή της ¨διασποράς ψευδών ειδήσεων¨ από πλευράς εξουσίας. Ευθύνη του καθένα η επιβεβαίωση του αξιώματος της Ελληνικής Επανάστασης: ¨συλλογάται καλά, όποιος ελεύθερα συλλογάται¨.

Εβδομάδα εξεγέρσεων και στην Ηλεία

Για τα μάτια ενός παιδιού…

Για τα μάτια ενός παιδιού που ψάχνει γη, γκρεμίζω ουρανούς, λυτρώνω μάνες και γιους. Κάνω τη γλώσσα μου την πορφυρένια, ατόφιο μολύβι…
Ξεχείλισε η οργή των μαθητών και νεολαίων της Ηλείας μετά την δολοφονία του Αλέξανδρου που άθελά του έγινε ο ήρωας μιας ολόκληρης γενιάς. Μιας γενιάς που αντιπαλεύεται τους βολεμένους ψευτοεπαναστάτες της δικτατορίας, τους εφαρμοστές της δειμοκρατίας (Α.Ε.: δείμος= τρόμος), μιας γενιάς που δεν ονειρεύεται γιατί βιώνει την ανεργία, την παραπαιδεία, την ελαστική απασχόληση, την βία της εξουσίας.
Ξημερώματα Δευτέρας και το Δικαστικό Μέγαρο Πύργου δέχεται επίθεση με μολότοφ. Περιπολικά πάνε και έρχονται σε μια προσπάθεια να μην διαταραχτεί η τάξη της καθεστηκυίας τάξης. Την Δευτέρα το πρωί μαθητές από τα σχολεία της Αμαλιάδας ρίχνουν ντομάτες και άλλα ζαρζαβατικά στο αστυνομικό τμήμα. Έξω απ’ το τμήμα οι βαθμοφόροι τους υποδέχονται σε στυλ «ακούνητα ανθρωπάκια» (βλέπε Πολύδωρα).
Βράδυ Δευτέρας στην πλατεία ΟΤΕ πραγματοποιείται ειρηνική συγκέντρωση διαμαρτυρίας από το ΚΚΕ και την ΚΝΕ. Τα όργανα της τάξης ξεκουράζονται διότι…
Ξημερώματα Τρίτης στόχος της οργής των νεολαίων στην πόλη του Πύργου έγιναν η Νομαρχία και η Εφορία που δέχτηκαν βροχή από μολότοφ.
Την Τρίτη το πρωί νέα μαθητική πορεία στην Αμαλιάδα με προορισμό το αστυνομικό τμήμα. Συνθήματα, βρισιές, περίσσια οργή.
Το ίδιο βράδυ πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία δικαστηρίων με πρωτοβουλία της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ.
Τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης, το κτίριο της Νομαρχίας δέχτηκε εκ νέου επίθεση με μολότοφ και πέτρες, μετρώντας αυτή τη φορά και υλικές ζημιές. Ακολούθησε κλεφτοπόλεμος των νεαρών εξεγερμένων με τις δυνάμεις καταστολής στους δρόμους της πόλης για πολλές ακόμα ώρες.
Το πρωί της Τετάρτης η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Ηλείας και η Πανεργατική Αγωνιστική Συσπείρωση πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους του Πύργου διεκδικώντας χρήματα για τους πυρόπληκτους. Στην πορεία συμμετείχαν και σπουδαστές που διαδήλωσαν ενάντια στην δολοφονική μανία του κράτους. Την ίδια μέρα, στο Εργατικό Κέντρο Πύργου πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και καταδικάστηκε τόσο η τακτική της κυβέρνησης όσο και της αστυνομίας που είχαν σαν αποτέλεσμα την δολοφονία του Αλέξανδρου.
Μια ακόμα πορεία πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Πύργου την Τετάρτη από το ΠΑΜΕ. Η κινητοποίηση του ΠΑΜΕ υπήρξε ειρηνική και είχε κατεύθυνση την κεντρική πλατεία Πύργου.
Επεισοδιακή υπήρξε, όμως, η μαθητική πορεία στους δρόμους της πόλης του Πύργου την Τετάρτη κατά την διάρκεια της οποίας οι μαθητές επιτέθηκαν φραστικά σε αστυνομικούς ενώ στόχος έγινε και το Δημαρχείο της πόλης.
Την ίδια ώρα, οι μαθητές της συμπρωτεύουσας πραγματοποιούσαν πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους της πόλης με κατεύθυνση αυτή τη φορά το δικαστικό μέγαρο.
Ξημερώματα Παρασκευής και η Νομαρχία για μια ακόμα φορά γίνεται στόχος των οργισμένων νεολαίων της πόλης του Πύργου που για πέμπτη συνεχόμενη βραδιά εξορμεί με μολότοφ και πέτρες στους κεντρικούς δρόμους.
Σήμερα τα Σχολεία τα οποία τελούν υπό κατάληψη είναι:
Το 1ο, 2ο, 3ο και 4ο ΓΕΛ Πύργου, το 2ο Γυμνάσιο Πύργου, το Γυμνάσιο Επιταλίου, το 1ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας και το 1ο ΕΠΑΛ Πύργου. Στο 1ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας οι μαθητές απέχουν από το μάθημα.

Πάτρα

Το παρακράτος
ενάντια στον Αλέξανδρο


«Γνωρίζεται ότι σήμερα 7/12/2008 και περί ώρα 12.00 άτομα του γνωστού χώρου θα συγκεντρωθούν στο πρώην παράρτημα του Πανεπιστημίου Πατρών (οδός Κορίνθου) και στη συνέχεια θα πραγματοποιήσουν πορεία στις κεντρικές οδούς της πόλης μας, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τον θάνατο ομοϊδεάτη τους στην Αθήνα». Αυτά αναφέρονταν μεταξύ άλλων σε έγγραφο της Ασφάλειας Αχαΐας για την πορεία διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στην Πάτρα.
Γνωστός – άγνωστος(!), λοιπόν, ο Αλέξανδρος, για την αστυνομία, του οποίου ο θάνατος(!) ξεσήκωσε τον «γνωστό χώρο». Αυτή είναι η θεωρεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αχαΐας –διότι κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει- και προκειμένου να αντιμετωπίσει τον… «γνωστό χώρο» στρατολόγησε την προηγούμενη βδομάδα κάθε φασιστικό απολειφάδι ώστε να την συνδράμει στις επιθέσεις αλλά και τις συλλήψεις μαθητών και φοιτητών.
«Η αδυναμία της πολιτείας και η αμηχανία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αχαΐας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα χθεσινά επεισόδια οδήγησαν την κατάσταση σε μια συνταγματική εκτροπή. Η Αστυνομία, ανίκανη να διαχειριστεί αυτή την κρίση, επέτρεψε σε κάποια στοιχεία που δρουν εκμεταλλευόμενα τέτοιες περιστάσεις, και αναφέρομαι στους "Καλαμπόκηδες, στους Γκοτζαμάνηδες και στους χρυσαυγίτες" να μπουν στο πλάι της Αστυνομίας αυτόκλητα και προσπαθούσαν να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους απέναντι σε εκείνους που προκαλούσαν ζημιές», δήλωσε ο νομάρχης Αχαΐας στον δημοσιογράφο Μάκη Νοδάρο. Δυστυχώς για την αστυνομία, το παραπάνω έγγραφο την εκθέτει ανεπανόρθωτα, αποδεικνύοντας πως όχι μόνο δεν παρεισέφρησαν απρόσκλητοι στους κόλπους της οι Καλαμπόκηδες αλλά έγινε «αγωνιστικό» κάλεσμα σε όλα τα ακροδεξιά στοιχεία του παρακράτους.
Ο δήμαρχος μάλιστα δήλωσε πως «όλως παραδόξως βρέθηκαν δίπλα στους αστυνομικούς περίπου 50 ακροδεξιά στοιχεία, κάποια από τα οποία συνδέονται με παλιές ιστορίες της πόλης (υπόθεση δολοφονίας Τεμπονέρα), οι οποίοι συνέδραμαν την Αστυνομία προκειμένου να εκδιώξει από το παράρτημα τους φοιτητές.»Εμφανίστηκαν μπροστά από τις αστυνομικές δυνάμεις με ρόπαλα, πετούσαν πέτρες και οπισθοχωρούσαν χωρίς να κάνει τίποτα η Αστυνομία. Μάλιστα η Αστυνομία τους εμφάνισε σαν δήθεν αγανακτισμένους πολίτες, που πλήττονταν από την κατάληψη. Ο πρώτος πυρήνας που ξεκίνησε αυτά τα επεισόδια ήταν άτομα ακροδεξιά με ονοματεπώνυμο», τόνισε και πρόσθεσε: «Οι πληροφορίες λένε ότι είχαν έρθει στην Πάτρα με λεωφορεία».

Όταν τα τριχίλιαρα γίναν δεκαχίλιαρα

Μετά τους πυρόπληκτους ο Κωστάκης πήρε μέτρα
και για τους πετρόπληκτους
Όταν τα τριχίλιαρα γίναν δεκαχίλιαρα


«Πληρώνουμε και πάμε γενικώς», είναι η φιλοσοφία του Κ. Καραμανλή που πριν να λήξουν καλά - καλά οι κινητοποιήσεις στην Αθήνα έσπευσε να ανακοινώσει τα μέτρα ανακούφισης για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων που υπέστησαν ζημιές. Τα μέτρα που θα εφαρμοστούν αμέσως μετά την εφαρμογή των αντίστοιχων για τους πυρόπληκτους (για όσους δεν διαθέτουν χιούμορ, να σας πω πως εδώ γελάνε) είναι τα ακόλουθα:
1.Άμεση οικονομική ενίσχυση, ύψους 10 χιλ. ευρώ για τις Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις.
2. Επιχορήγηση ποσοστού 50% της ζημιάς που έχει πιστοποιηθεί, ύψους από 10-200 χιλιάδες ευρώ.
3. Για το δανεισμό του υπόλοιπου 50% της ζημιάς που πιστοποιείται, καθώς και για όσες επιχειρήσεις δεν υπάγονται στις πιο πάνω κατηγορίες, δίνεται δυνατότητα, με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, για επιδοτούμενα δάνεια διάρκειας 15 ετών.
4. Χορηγούνται δάνεια διάρκειας 15 ετών με ευνοϊκούς όρους για την αποκατάσταση ζημιών στα κτίρια.
5. Χορηγούνται δάνεια 5τούς διάρκειας με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, για κεφάλαια κίνησης.
6. Αναστέλλονται οι οφειλές των επιχειρήσεων που επλήγησαν, για ένα τρίμηνο, στις εφορίες, το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΕ και τις Τράπεζες.
7. Σε επιχειρήσεις που δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν έως τις 20 Δεκεμβρίου, ενισχύονται οικονομικά οι εργαζόμενοι, με πλήρη κάλυψη του μισθού, του δώρου των Χριστουγέννων και των εισφορών (εργοδότη και εργαζόμενου) για τρεις μήνες.

Πρωτοβουλία αλληλεγγύης


Εν τω μεταξύ, κι επειδή αυτά που λέει σήμερα η κυβέρνηση μας τα ξανάπε, η Αναρχική Πρωτοβουλία Αθηνών- Κορίνθου- Αχαΐας ανέλαβε πρωτοβουλία για την αλληλεγγύη και στήριξη της 70χρονης εργαζομένης Χαρίκλειας Ανανιάδου, που από τις 2/11/08 έχει περάσει στην ανεργία λόγω του εμπρησμού του περιπτέρου της κατά τη διάρκεια επεισοδίων μεταξύ νεαρών και ΜΑΤ έξω από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Οπως αναφέρουν στην επιστολή τους, τα ξημερώματα της Κυριακής 2/11/08 και κατά τη διάρκεια συγκρούσεων νεαρών και ΜΑΤ έξω από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, η 70χρονη εργαζόμενη Χαρίκλεια Ανανιάδου είδε τους κόπους μιας ολόκληρης ζωής, το περίπτερό της, να καίγεται και να γίνεται στάχτη.
«Επειδή είμαστε αντίθετοι σε ενέργειες αδιάκριτης τυφλής βίας ενάντια στην Κρατική Τρομοκρατία και Καταστολή που έχουν αρκετές φορές "παράπλευρες απώλειες" ανάμεσα σε συνανθρώπους μας, που και αυτοί βιώνουν την ίδια καταπίεση και εκμετάλλευση από τις μονάδες βαρβαρότητας του άγριου καπιταλισμού, αποφασίσαμε να ανοίξουμε λογαριασμό οικονομικής ενίσχυσης ώστε να συγκεντρωθούν 10.000 ευρώ για να αγορασθεί νέο περίπτερο και να καλυφθούν οι πρώτες ανάγκες της άνεργης ηλικιωμένης Χαρίκλειας Ανανιάδου που παραμένει στο περιθώριο, με πρόβλημα υγείας και αβοήθητη παρά τις μεγαλόσχημες υποσχέσεις του Ψωμιάδη, της νομαρχίας Θεσσαλονίκης και των παραγόντων της εξουσίας στα ΜΜΕ για δήθεν και μάλιστα "γρήγορη αποκατάστασή της"...» - αναφέρουν στην επιστολή τους και προτρέπουν όποιον νιώθει την ανάγκη να βοηθήσει αυτή την κίνηση, να καταθέσει στον αριθμό 0026-0221-33-0101271081 (Eurobank) το ποσό που μπορεί.

Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών

Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών
Μισθοπειναλέων, Αιώνια Άνεργων και Εν Δυνάμει Νεκρών…

Άλλος ένας «κεραυνός εν αιθρεία» ή μια ακόμα είδηση

του αστυνομικού δελτίου;

Η πληγή στο στήθος του Αλέξανδρου

τρέχει στο στήθος ολάκερης της Κοινωνίας





Απλά ένας ακόμα στεναγμός ανακούφισης από όσους βρίσκονται σε απόσταση (...νομίζουν) και μπορούν, μέσα από την ασφάλεια της τηλεοπτικής υποκατάστασης συνείδησης, να αργοκουνήσουν το κεφάλι και να αναρωτηθούν «που πάμε».
Ήταν και είναι αυτό που η εξουσία χρησιμοποιεί πάντα: διαίρει και βασίλευε…

Διαίρει …λέγοντας ψέματα: ως σύγχρονοι Ρασπούτιν, οι «κουκουλοφόροι» φορτώνονται με τη λασπολογία τόσων και τόσων δημοσιο-κάρφων και δημόσιο-κάφρων (βλέπε: δηλώσεις πρώην υπουργού δημόσιας τάξης), γιατί δεν περιμένουν υπομονετικά το θάνατο.

Διαίρει …λέγοντας ψέματα: οι αντιδράσεις των νεολαίων και των πολιτικά ενεργών πολιτών διαστρεβλώνονται και συκοφαντούνται από τηλεοπτικούς σταθμούς και έμμισθους κονδυλοφόρους, που πασχίζουν να σώσουν τα αιμοβόρα αφεντικά τους και τους αξιοθρήνητους εαυτούς τους.

Διαίρει …λέγοντας ψέματα: σαν αλήθειες. Παρουσιάζοντας την κάθε χυδαιότητα (οικονομικές παρατυπίες έως βούτες ολκής, κοινωνική αναλγησία που τρομάζει μόνο γιατί συμβαίνει στον 21ο αιώνα και όχι στον 11ο, εγκληματική αδιαφορία για το περιβάλλον που φτάνει πια τα όρια της ολοκληρωτικής (αυτό)καταστροφής: ρύπανση, πυρκαγιές, καταπατήσεις με τις ευλογίες των αρμοδίων) ως μεμονωμένο γεγονός, ενώ διαβεβαιώνουν, με κροκοδείλια δάκρυα, ότι θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.

Διαίρει …λέγοντας ψέματα: όταν επιρρίπτουν ευθύνη για τα κακώς κείμενα στους ...άλλους. Οι φασίστες στους ξένους, οι πλούσιοι στους φτωχούς (…ακούς εκεί «πραγματική οικονομία», λες και υπάρχει κι άλλη), οι αστυνομικοί στους ταραξίες.

Βασιλεύουν γιατί… εμείς σκεφτόμαστε τις δόσεις των δανείων μας, ξεχνώντας να απαιτήσουμε αύξηση μισθού.

Βασιλεύουν γιατί… εμείς φοβόμαστε τον ίσκιο μας και αλλοφρονούμε για την ασφάλεια της ιδιοκτησίας, ξεχνώντας την πραγματική κοινωνία (και όχι αυτή της τηλεόρασης) και την Ελευθερία (…δεν είναι το όνομα της θείας μας).

Βασιλεύουν γιατί… το μέλλον θεωρείται χωράφι των τεχνοκρατών και των άλλων παρατρεχάμενων των αφεντικών (κυβερνήσεις, υπηρεσίες πληροφοριών και καταστολής, χρηματοοικονομικοί μηχανισμοί και έμμισθοι χαφιέδες κάθε λογής), ενώ ο «απλός λαός» δεν έχει τις «γνώσεις» για να προτείνει …κάτι ( λύσεις, μέτρα, πολίτευμα, κλπ.).

Βασιλεύουν γιατί… ο λόγος της τηλεόρασης και των μέσων μαζικής ενημέρωσης υποκαθιστά την επικοινωνία μεταξύ υπαρκτών προσώπων και ομάδων. Όλοι «κρίνονται» και «επικυρώνονται», αποκτώντας έτσι δικαίωμα ύπαρξης, αν αναγνωρίζονται από το «θέαμα» και τους μηχανισμούς του. Οι άλλοι δεν υπάρχουν…
Ίσως μόνο ως αριθμοί και αιτίες για υπεξαίρεση κονδυλίων από ευρωπαϊκά προγράμματα.

Πονεμένη ιστορία, θα μουρμουρίσουν κάποιοι στωικά. Απαράδεκτα σχόλια, θα αναφωνήσουν οι «υμέτεροι». Κακόπιστη κριτική, θα τη βαφτίσουν οι «εκσυγχρονιστές».

Δυστυχώς, είναι ακόμα χειρότερα: Πόνος για όσους έπεσαν θύματα απαράδεκτων γεγονότων. Το μόνο που τους δόθηκε ως απάντηση δε, όταν στράφηκαν προς τους συνανθρώπους τους, ήταν η κακοπιστία…

Κυριακή 4 Μαΐου 2008

Ελευθεριακή Κοινοτητα Ατλαντίδα

«Κανείς δεν μπορεί να προσπερνάει αδιάφορος
ούτε καν ο ίδιος ο χρόνος»

Το ράδιο Αντίλαλος έχει σιωπήσει. Αποτελούσε μία όαση μες την Σαχάρα των ερτζιανών κυμάτων.
Η ελευθεριακή κοινότητα Ατλαντίδα έδωσε τέλος και σε όλες τις άλλες κοινωνικό – πολιτικές και εκδηλώσεις τέχνης, δραστηριότητές της.
Στα πλαίσια μιας κατ’ ευφημισμόν δημοκρατίας όπου κυριαρχούν η διαφθορά, η βία, τα ναρκωτικά κάθε είδους και οι διαπροσωπικές σχέσεις υπάρχουν στα όρια του μηδενός.
Απόπειρα εξεγερσιακού λόγου και πρακτικής εκδηλώνεται από εκλεκτούς νέους της πόλης.
Αναφορά στους 2 Αναρχικούς του Πύργου 1890 και την εφημερίδα τους «Νέο Φως», στους Ρώσους Αναρχικούς του 1905-1921, στην Ισπανική Αυτοδιαχείριση του 1936-1939, στο Μάη του 1968 και κυρίως στην ελεύθερη τέχνη.
Στην τέχνη που σύμφωνα με το Στανισλάφκι τίποτα στο κόσμο όσο αυτή δεν μπορεί να εξυψώσει ή να υποδουλώσει έναν άνθρωπο.
Σπουδαίο το εγχείρημα σε μία πόλη όπου το πολιτικό και πολιτιστικό γίγνεσθαι, αναλώνεται στο τετριμμένο και στη διαρκή προσπάθεια να «κλείσει» τις ρωγμές, που δημιουργούνται στο ιδεολογικό περίβλημα του κοινωνικού – οικονομικού εποικοδομήματος.
Θέλω να ομολογήσω ότι θλίψη μου προκάλεσε το γεγονός ότι οι γενναιόφρονες αυτοί νεολαίοι της πόλης μας εξωθήθηκαν στο να υποστείλουν την σημαία ευγενών ιδεών.
Η μισαλλοδοξία με τους κατευθυνόμενους αγανακτισμένους πολίτες, οι «προοδευτικοί πολίτες» με δηλητηριώδεις ψιθύρους επέβαλαν τελικά την «τάξη».
Είναι βέβαιο όμως και το γνωρίζουμε όλοι ότι οι Ατλαντίδες θα αναδύονται, γιατί:
«ο αγώνας του ανθρώπου ενάντια στην εξουσία είναι αγώνας μνήμης ενάντια στη λήθη».

*Ο τίτλος αυτού του σημειώματος είναι από παλιά αφίσα της ΑΤΛΑΝΤΙΔΑΣ
Κ.

Η παρωδία του περσινού καλοκαιριού

Το μαύρο χρώμα έχει και την πλάκα του…

Ότι το ταμείο αρωγής στους πυρόπληκτους λειτούργησε σαν πλυντήριο προεκλογικής χρηματοδότησης του κεφαλαίου στο κυβερνών κόμμα, το έχουμε ξαναγράψει. Τα 170.000.000 εκατομμύρια ευρώ που συγκεντρώθηκαν τις πρώτες μέρες από τις δωρεές των φιλάνθρωπων (πώς λέμε «φιλόζωων»…) δεν έφτασαν ποτέ στους πυρόπληκτους, για τον απλό λόγο ότι άλλος ήταν ο αρχικός προορισμός τους. Απόδειξη, πως ενώ όλη η Ελλάδα δια μέσω του Τύπου «κράζει» απ’ άκρη σ’ άκρη την κυβέρνηση για την αρπαχτή στα λεφτά των πυρόπληκτων, οι ίδιοι οι δωρητές ποιούν τη νύσσα αντί να τρων τα σίδερα για τα εκατομμυριάκια τους που εγκλωβίστηκαν στα μικροπολιτικά τερτίπια της ΝΔ.

Όσο για εμάς τους Ηλείους, ζούμε εδώ και μήνες την απόλυτη παρωδία του περσινού καλοκαιριού! Από οικολογικής απόψεως, θρηνούμε για τα καμένα δάση αλλά κλείνουμε και πονηρά το μάτι στους τσιμεντοποιούς εις το όνομα της μακιαβελικής ανάπτυξης. Αγανακτούμε που διακόπηκε η διανομή ζωοτροφών στις πυρόπληκτες περιοχές με αποτέλεσμα να πεινάνε τα ζώα, αλλά κάνουμε πως δεν ξέρουμε τίποτα για τις αυξήσεις μέχρι και 100% στις ζωοτροφές, μετά τις πυρκαγιές, που είχαν σαν αποτέλεσμα να πεινάν όλα τα ζώα του νομού μαζί με τους κτηνοτρόφους. Λέγεται μάλιστα πως η ΕΑΣ Η-Ο απ’ αυτήν την υπόθεση κατάφερε να ξεχρεωθεί, ενώ άλλοι μεσάζοντες θησαύρισαν και εξακολουθούν να θησαυρίζουν. Που και που θυμόμαστε πως δεκάδες επιχειρήσεις κάηκαν χωρίς να αποζημιωθούν ακόμα οι ιδιοκτήτες τους αλλά κουβέντα για την καταστροφή που βιώνει καθημερινά όλος ο εμπορικός κόσμος του νομού. Πέρασε Πάσχα και μόνο η αφρικανική σκόνη μπήκε μέσα στα μαγαζιά του Πύργου και της Αμαλιάδας. Όσο για τα πυρόπληκτα σπίτια, δεν πρόκειται να ξαναχτιστούν, κι αυτό όχι απ’ την αδιαφορία της κυβέρνησης αλλά από άποψη. Το ζήτημα είναι ιδεολογικό και αφορά την κατάργηση της ιδιοκτησίας. Σε λίγο δεν θα υπάρχει Έλληνας που να έχει κεραμίδι πάνω απ’ το κεφάλι του. Έτσι δεν θα νοιώθουν μειονεκτικά και οι πυρόπληκτοι. Φροντίζουν γι’ αυτό οι τράπεζες που τον τελευταίο καιρό έχουν πάψει να γίνονται πιεστικές και έχουν περάσει σε πιο απειλητικές μεθόδους. Τελευταία βγαίνουν και μερικοί Δήμαρχοι και ζητάνε δεύτερη περίοδο χάριτος για τους πυρόπληκτους δήμους. Λες και υπήρξε πρώτη! (Επί τη ευκαιρία, πριν από κανα μήνα όταν λέγαμε για τους επικείμενους πλειστηριασμούς στους πυρόπληκτους δήμους, ο Δήμαρχος Ζαχάρως δήλωνε σε τοπική εφημερίδα πως ο Δήμος του δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα και μας πρότεινε να βρούμε άλλον τρόπο να χτυπήσουμε την κυβέρνηση και ν’ αφήσουμε ήσυχο τον Δήμο του. Σήμερα διαβάζουμε πως αν δεν προχωρήσουν τα μέτρα για τους πυρόπληκτους θα… κόψει την Πελοπόννησο στα δύο. «Στα τρία ρε χαμένε! Είμαι κι εγώ εδώ!» φωνάζει ο «αριστερός» Τραμπάκουλας λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα…)

Λέω να σοβαρευτώ λιγάκι αλλά τα ευτράπελα γύρω μου δε μ’ αφήνουν. Διαβάζω και ξαναδιαβάζω την επιστολή αγανακτισμένου φιλάνθρωπου που έπεσε στα χέρια μου και δεν μπορώ να κρατηθώ απ’ τα γέλια. Βλέπετε, εκτός απ’ το κεφάλαιο που πλήρωσε για τον προεκλογικό αγώνα της ΝΔ, την «πάτησαν» και αρκετοί άσχετοι, που συγκινημένοι από το δράμα του συνανθρώπου πρόσφεραν τον οβολό τους μέσω των τηλεμαραθώνιων, προκειμένου να εξαγοράσουν μερικά λεπτά ήσυχου ύπνου. Διαβάστε τι γράφει ο κ. Σ.Τ. για το πάθημά του στην επιστολή με τίτλο «"Πυρπόλησαν" το Ταμείο Πυροπλήκτων»:
«Την 30 -4-08 άκουσα στη πρωινή εκπομπή "Καλημέρα Ελλάδα" ότι τα ποσά που είχαν συγκεντρωθεί για τις ανάγκες των πυροπαθών συνανθρώπων μας ΔΕΝ δόθηκαν σε εκείνους (ακόμα...) γιατί διατεθήκαν αλλού, όπως για ΤΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ... ΔΑΣΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ(!!!) που ήταν απλήρωτοι μερικούς μήνες!!!
Μάλιστα το ταμείο αρωγής πυροπαθών στο οποίο (όπως άκουσα από τον ίδιο) πρόεδρος είναι ο καθ' όλα άξιος και τίμιος κ. Μολυβιάτης, μετονομάστηκε σε ταμείο αντιμετώπισης ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ (ή κάπως έτσι) για να ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΟΠΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ αλλά πάντως ΟΧΙ στους πυροπαθείς, για τους οποίους και δημιουργήθηκε αρχικά!!
Αυτά τα χρήματα, προσωπικά τουλάχιστον, τα έδωσα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ για να πάνε στα ΧΕΡΙΑ των συνανθρώπων μας που ΚΑΗΚΑΝ τα σπίτια τους, τα χωράφια τους, τα ζώα τους, η ΖΩΗ τους ΟΛΗ, δεν τα έδωσα για να καλυφτούν οι (ΑΙΩΝΙΕΣ) ανάγκες του (ΑΔΗΦΑΓΟΥ) κράτους για να πληρώσει μισθοδοσίες υπαλλήλων του!!!!!
Αυτό που έγινε το θεωρώ τουλάχιστον ΑΤΙΜΟ!!!!! Τα χρήματα αυτά ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, αλλά στους συνανθρώπους μας.
Εάν το κράτος είναι τόσο άτιμο που ούτε το ίδιο βοηθάει τους έχοντας ανάγκη, αλλά ούτε και την προσφερόμενη βοήθεια αφήνει να διατεθεί εκεί που πρέπει και εάν μέχρι τέλους Μαΐου δεν έχει δώσει ΟΛΑ τα χρήματα στους πυρόπληκτους, τότε, προσωπικά τουλάχιστον, ΘΑ ΖΗΤΗΣΩ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΠΙΣΩ, (έχω ακόμα την τραπεζική απόδειξη κατάθεσής τους) και το ίδιο καλώ να κάνουν και όλους τους άλλους που έδωσαν και άλλη φορά σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ τηλεμαραθώνιο για ο,τιδήποτε ανάγκη, απλά θα ΚΛΕΙΝΩ την τηλεόραση και δεν πρόκειται να ξαναδώσω ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΣΕΝΤΣ!»

Τι το αστείο βρίσκω στην παραπάνω επιστολή; Έ, πώς! Έχει την πλάκα του να ζητάς απ’ την κυβέρνηση φιλανθρωπικό έργο τη στιγμή που δεν είναι ικανή ούτε το καθήκον της να κάνει, να προστατεύσει, δηλαδή, τον πολίτη. Όσο για τους τηλεμαραθώνιους, έχουν γίνει καμιά δεκαριά απ’ το τσουνάμι και δώθε (η κομπίνα έχει ψωμί για όλους), και η μόνη χρηστική αξία που είχαν ήταν να αποποιηθεί το κράτος την υποχρέωσή του απέναντι στους πολίτες, μια υποχρέωση που βλακωδώς αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι πολίτες μόνο και μόνο για να εξαγοράσουν μερικά λεπτά ήσυχου ύπνου, επαναλαμβάνω…

Σάββατο 22 Μαρτίου 2008

Αρχαία Ολυμπία

Υπό το σχιστό μάτι των πρακτόρων η αφή

Αυστηρά μέτρα για την τελετή αφής της ολυμπιακής φλόγας έχει πάρει η ελληνική αστυνομία σε συνεργασία με Κινέζους πράκτορες προκειμένου να αποφύγουν την παρουσία Θιβετιανών κατά την έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, οι εισερχόμενες και εξερχόμενες πτήσεις εδώ και μέρες παρακολουθούνται στενά, ώστε να μην πατήσουν τα ιερά χώματα της Ολυμπίας Θιβετιανοί διαδηλωτές. Άλλες πληροφορίες θέλουν Έλληνες αστυνομικούς και Κινέζους πράκτορες να έχουν πάρει σβάρνα τα ξενοδοχεία της Ολυμπίας –και όχι μόνο- και να ζητούν πληροφορίες για τυχόν Θιβετιανούς πελάτες. Επί τη ευκαιρία, να τονίσουμε πως η παροχή τέτοιου είδους πληροφοριών από τους ξενοδόχους, ονομάζεται χαφιεδισμός και τιμωρείται από την Ιστορία.
Στόχος της έντονης κινητοποίησης των ντόπιων και ξένων πρακτόρων είναι να μην γίνει κουβέντα για το υπό κινεζικής κατοχής κρατίδιο του Θιβέτ. Βλέπετε, οι Κινέζοι, σε αντίθεση με τους χιτλερικούς εμπνευστές της αφής, έχουν ένα μικρό κόλλημα με λέξεις όπως «κατοχή», «ανθρώπινα δικαιώματα», «καταπατήσεις». Κατά τ’ άλλα όμως…

H Κινεζική κατοχή επεκτείνεται μέχρι την Ολυμπία

Η δάδα της ελευθερίας του Θιβέτ παραμένει άσβεστη

Τη δάδα της ελευθερίας του Θιβέτ άναψε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου στην Αρχαία Ολυμπία η Ένωση νέων Θιβετιανών φοιτητών της Ευρώπης για την ελευθερία του Θιβέτ, στο πλαίσιο παγκόσμιας κλίμακας εκδηλώσεων διαμαρτυρίας για την κινεζική κατοχή στο Θιβέτ. Στην αποστολή συμμετείχαν 12 Θιβετιανοί που προπηλακίστηκαν έντονα από Κινέζους αξιωματούχους και Έλληνες αστυνομικούς με την αιτιολογία πως δεν είχαν ζητήσει να λάβουν σχετική άδεια για την είσοδό τους στον αρχαιολογικό χώρο, ώστε να ανάψουν τη δάδα μπροστά από το ιερό της Ήρας. Μετά τη λήξη των επεισοδίων οι Θιβετιανοί φοιτητές δήλωσαν σχετικά με το συμβάν:
«Σήμερα οι Θιβετιανοί άναψαν τη δάδα της ελευθερίας του Θιβέτ στην Ολυμπία υπό έντονη προπηλάκιση και εξονυχιστική έρευνα από την ελληνική αστυνομία και 15 με 20 Κινέζους κυβερνητικούς υπαλλήλους. Παρά τη μεγάλη παρουσία της αστυνομίας, οι 12 Θιβετιανοί πραγματοποίησαν την τελετή αφής στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας στην Ελλάδα ανάβοντας νωρίτερα από την Κίνα την Ολυμπιακή δάδα. Η δάδα της ελευθερίας του Θιβέτ αντιπροσωπεύει τις ελπίδες και τις φιλοδοξίες του λαού του Θιβέτ για ελευθερία και δικαιοσύνη και θα μεταφερθεί σε πάνω από 20 χώρες παγκοσμίως φτάνοντας στο Θιβέτ την παραμονή των αγώνων του Πεκίνου. Η δάδα της ελευθερίας επίσης προβάλει την εναντίωση των Θιβετιανών στο πολιτικό σχέδιο της κυβέρνησης της Κίνας να μεταφέρει την ολυμπιακή φλόγα μέσω του Θιβέτ στην κορυφή του Έβερεστ».
«Το Ολυμπιακό σλόγκαν της Κίνας «Ένας κόσμος ένα όνειρο» φέρνει πικρία στους Θιβετιανούς που, υπό την Κινέζικη κατοχή, μας έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα να αντιπροσωπεύσουμε τον λαό μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες» είπε ο ελβετοθιβετιανός σφαιροβόλος και μέλος της ομάδας του Θιβέτ Tsultrim Dolma Gope και πρόσθεσε πως «Ανάβουμε τη δάδα της ελευθερίας του Θιβέτ για να δείξουμε ότι οι νέοι Θιβετιανοί είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν υπό την Θιβετιανή σημαία».
Ο θιβετιανοαμερικάνος λαμπαδηδρόμος Tenzin Dorjee τέθηκε υπό κράτηση πέρυσι τον Απρίλιο στο Θιβέτ γιατί διαμαρτυρήθηκε για την δοκιμαστική ανάβαση της Κίνας στο Έβερεστ με την Ολυμπιακή φλόγα. «Η φλόγα της ελευθερίας του Θιβέτ καίει δυνατά στις καρδιές μας» ανέφερε ο Dorjee.
«Σήμερα, 8700 χιλιόμετρα από το Πεκίνο, μας προπηλάκισαν 20 αξιωματούχοι Κινέζοι και δεκάδες Έλληνες αστυνομικοί. Η έντονη αντίθεση στην ειρηνική μας τελετή αφής τονίζει την διαρκή καταπίεση των Θιβετιανών από την Κίνα στην αποφασιστικότητά μας να ξανακερδίσουμε την ελευθερία μας. Παρά την αντίθεση αυτή, η αφή της φλόγας της ελευθερίας του Θιβέτ θα μεταφέρει το μήνυμα της αλήθειας και της αντίστασης παγκοσμίως εκθέτοντας τα ολυμπιακά ψέματα της Κίνας. Αυτό που αποκαλεί η Κίνα «διαδρομή στην αρμονία» είναι γελιοποίηση των πραγματικών ολυμπιακών ιδεωδών της ειρήνης και ενότητας ανάμεσα στους λαούς» είπε ο Kelsang Gope, αντιπρόσωπος της εθνικής επιτροπής ολυμπιακών αγώνων του Θιβέτ. «Αντιθέτως, αντί να υποστηρίξουν αυτές τις ιδέες, το κύριο ενδιαφέρων της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής φαίνεται να είναι η επιδίωξη των ιδίων τους επιχειρηματικών συμφερόντων και των χορηγών τους. Η συμμετοχή της ομάδας του Θιβέτ στους αγώνες θα εξέθετε την επίδειξη υποκρισίας που αντιπροσωπεύουν οι Ολυμπιακοί του Πεκίνου. Τον Δεκέμβριο του 2007 η ΔΟΕ απέρριψε την επίσημη αίτηση της ομάδας του Θιβέτ να διαγωνιστεί στους Ολυμπιακούς αγώνες του Πεκίνου».
Η τελετή αφής περιλάμβανε παραδοσιακά Θιβετιανά θυμιάματα από πέντε Λάμος (ιερείς) που απάγγειλαν τον Θιβετιανό εθνικό ύμνο. Η τελετή αφής της φλόγας της ελευθερίας σηματοδότησε την 49η επέτειο από το 1959 της εθνικής Θιβετιανής εξέγερσης όταν δεκάδες χιλιάδες Θιβετιανών στη Λάσα και κατά μήκος τους Θιβέτ εξεγέρθηκαν εναντίον της κατοχής της πατρίδας τους από την Κίνα.
Η εθνική επιτροπή και η ομάδα του Θιβέτ δημιουργήθηκε το 2007 για να δώσει φωνή στους αθλητές του Θιβέτ για τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου. Στους αξιόλογους υποστηρικτές της Θιβετιανής ομάδας περιλαμβάνονται ο σκηνοθέτης Όλιβερ Στόουν, ολυμπιονίκες και μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το κίνημα της Θιβετιανής δάδας της ελευθερίας οργανώνεται από το δίκτυο Διεθνούς Υποστήριξη του Θιβέτ, έναν παγκόσμιο συνασπισμό πάνω από 150 ομάδων υποστηρικτών του Θιβέτ.


Ολυμπιακή φλόγα
Ή με τους Γκέμπελς ή με τους «Άλλους»

Ωστόσο, αδίκως οι Θιβετιανοί έκαναν τον κόπο να φτάσουν μέχρι την Ολυμπία, αφού η ολυμπιακή φλόγα που σε λίγες μέρες θα ξεκινήσει για το Πεκίνο δεν έχει καμιά σχέση με την περίφημη «αρχαία ελληνική κληρονομιά» και το Αρχαίο Πνεύμα Αθάνατο. Αντιθέτως, το πνεύμα που επιζεί στις τελετές αφής της Ολυμπίας είναι αυτό του Τρίτου Ράιχ και συγκεκριμένα του Γιόζεφ Γκέμπελς που εμπνεύστηκε, οργάνωσε και πραγματοποίησε την πρώτη λαμπαδηδρομία για τους Ολυμπιακούς του Βερολίνου το 1936. (Αύγουστος του 1935, εφ. Εστία: «Ολυμπιακή Φλόγα. Μια θαυμάσια ιδέα του Δρος Γκέμπελς»). Σήμερα, βέβαια, κανένας δεν τολμά να μνημονεύσει τον Γκέμπελς ή ακόμα χειρότερα να τον συνδέσει με την «ιερή» τελετή. Βρέθηκε, λοιπόν, ο «πραγματικός» εμπνευστής της ολυμπιακής φλόγας στο πρόσωπο ενός άλλου ιστορικού παράγοντα του γερμανικού ολυμπισμού, του Καρλ Ντιμ.
Οπως διαβάζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΟΕ (Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή), «η αφή της ολυμπιακής φλόγας και η λαμπαδηδρομία τελέστηκαν για πρώτη φορά το 1936 στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου. Η ιδέα ήταν του Γερμανού καθηγητή και μέλους της Γερμανικής Ολυμπιακής Επιτροπής δρ. Καρλ Ντιμ, ο οποίος και την εισηγήθηκε στην Οργανωτική Επιτροπή των ΧΙ Ολυμπιακών Αγώνων. Από τότε η αφή της φλόγας γίνεται πάντα στο ναό της Ηρας στην Αρχαία Ολυμπία».
Για το συμβολισμό της φλόγας, του πυρσού και της λαμπαδηδρομίας αρκεί να παραθέσουμε λίγους στίχους από το πολεμικό εμβατήριο του Χάινριχ Ανακερ, του επιλεγόμενου και «ποιητή της μαύρης στρατιάς»:
«Ο πυρσός περνά από χέρι σε χέρι/ Οταν ο θάνατος τον αρπάζει από κάποιον/ Ο πιο κοντινός τον ξαναπαίρνει/ Οι πυρσοί αλλάζουν χέρια/ Συνέχισε...
Θα τον μεταφέρουμε λοιπόν και συ και εγώ/ αυτόν τον πυρσό, προς ένα τέλος μακρινό/ στο τέλος του δρόμου./ Ο πυρσός λάμπει καθάρια!/ Ηδη μπροστά μας, μέσ' τη σκοτεινιά καρτερούν/ οι Αλλοι!» Το 1936, «οι Άλλοι» ήταν οι Εβραίοι. Σήμερα «οι Άλλοι» είναι οι Θιβετιανοί. Και τότε και τώρα, «οι Άλλοι» ήταν και θα είναι οι καταπιεζόμενοι. Ιστορικά, λοιπόν, καταρρίπτεται ο Φιλιππικός του δημάρχου της Αρχαίας Ολυμπίας Γ.Αηδόνη, που έσπευσε να καταδικάσει την ενέργεια των Θιβετιανών και χαρακτήρισε την πράξη τους προσβολή για την Αρχαία Ολυμπία, τονίζοντας ότι η περιοχή είναι χώρος σύνθεσης και όχι αντιπαράθεσης. Οι λαμπαδηδρομίες, όμως, ξεκίνησαν ενάντια στους «Άλλους» και έτσι συνεχίζονται.
Σε δελτίο Τύπου –που ο Τύπος δεν φιλοξένησε- οι Θιβετιανοί αναφέρουν σχετικά με την πραγματοποίηση της αφής και την σημασία που αυτή έχει για την ελευθερία της χώρας τους:
«Μετά από την αρχική ανάσχεση, οι Θιβετιανοί επιτυχώς άναψαν τη δάδα της ελευθερίας στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Μπήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας και ανάψαμε τη δάδα της ελευθερίας του Θιβέτ στον ναό της Ήρας, την αρχική τοποθεσία όπου έγινε για πρώτη φορά η αφή της Ολυμπιακής φλόγας. Ήταν πολύ συγκινητικό και μας ενέπνευσε, να δούμε την αντιπρόσωπο της ομάδας του Θιβέτ να ανάβει τη δάδα στο ίδιο μέρος όπου οι Ολυμπιακοί αγώνες γεννήθηκαν. Αυτή η δάδα, αναμμένη στον φημισμένο ναό της Ήρας, θα μεταφέρει το μήνυμα της ελευθερίας του Θιβέτ σε πενήντα χώρες στον κόσμο. Στις 8 Αυγούστου, όταν οι Ολυμπιακοί ξεκινούν στο Πεκίνο, αυτή η δάδα θα φτάσει στο Θιβέτ. Νωρίτερα, οι επίσημοι αξιωματούχοι της Κίνας μαζί με την Ελληνική αστυνομία σταμάτησαν τους Θιβετιανούς στην είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Αυτοί οι Κινέζοι αξιωματούχοι έφτασαν στην Ολυμπία μια μέρα μετά την άφιξη των Θιβετιανών προφανώς για να κατευθύνουν και να σαμποτάρουν τους Θιβετιανούς.
Ολοκληρώσαμε την συμβολική τελετή αφής της φλόγας έξω από την πύλη της Αρχαίας Ολυμπίας, προσβεβλημένοι που ακόμα και χιλιάδες μίλια μακριά απ’ το Θιβέτ, το μακρύ χέρι της Κινέζικης καταπίεσης είναι ικανό να μας φτάσει στην απομακρυσμένη Ελληνική γη. Ωστόσο, η πραγματική αφή της φλόγας της ελευθερίας του Θιβέτ, έγινε στην Αρχαία Ολυμπία, παρά τις προσπάθειες της Κινέζικης κυβέρνησης να τη σταματήσει. Αυτή η αφή αντιπροσωπεύει την αληθινή δέσμευση του λαού του Θιβέτ και την αθάνατη αποφασιστικότητά μας να ξανακερδίσουμε την ελευθερία μας, στον αγώνα ενάντια στον στραγγαλισμό της ελευθερίας του Θιβέτ».